Визначено коефіцієнт
індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013 рік
Рокитнівське відділення Сарненської ОДПІ ГУ
Міндоходів у Рівненській області інформує платників податків, що Державне
агентство земельних ресурсів України розрахувало та оприлюднило величину
коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель за 2013 рік. Земельне
відомство інформує, що нормативну грошову оцінку земель станом на 01.01.2014 за
2013 рік необхідно індексувати на коефіцієнт індексації, що дорівнює 1,0, який
відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України розраховано
виходячи з індексу споживчих цін за 2013 рік – 100,5%.
У 2014 році нормативна грошова оцінка земель
населених пунктів, земель сільськогосподарського призначення та земель
несільськогосподарського призначення (крім земель у межах населених пунктів),
яка проведена за вихідними даними попередніх років підлягає індексації станом
на 01.01.2014 на коефіцієнт 3,2, який визначається виходячи з добутку
коефіцієнтів індексації за 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік –
1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035,
2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік
– 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0.
Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003,
2004 та 2006 роки не індексувалась.
Нова форма податкової накладної набирає чинності з 1 березня 2014 року
Рокитнівське відділення Сарненської ОДПІ ГУ
Міндоходів у Рівненській області звертає увагу платників ПДВ, що наказом
Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 №10 затверджено нову Форму
податкової накладної та Порядок заповнення податкової накладної.
Новий порядок
набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного
опублікування. Даний наказ опублікований 18 лютого 2014 року у виданні
«Офіційний вісник України».
Тобто,
починаючи з 1 березня 2014 року платникам ПДВ необхідно складати податкові
накладні за новою формою.
В цілому форма
податкової накладної практично не змінилась. З податкової накладної виключено
реквізит - номер свідоцтва платника ПДВ. Також змінився лівий верхній блок
податкової накладної, де тепер можна зазначити електронну податкову накладну.
Тепер
податкові накладні та додатки до неї складаються та надаються за вибором
покупця (отримувача) в один з таких способів: у паперовому вигляді, в
електронній формі.
Крім того, пунктом 8 Порядку
заповнення податкової накладної передбачено, що податкова накладна є підставою
для віднесення до податкового кредиту витрат зі сплати податку на додану
вартість у покупця, зареєстрованого як платник податку. Не дає права покупцю на
віднесення сум податку на додану вартість до податкового кредиту:
- відсутність
факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових
накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому такій реєстрації
підлягають податкові накладні, складені в електронній формі, а у разі складання
податкової накладної у паперовому вигляді - такій реєстрації підлягають
податкові накладні, які відповідають вимогам пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу
України;
- порушення
порядку заповнення податкової накладної;
- складення
податкової накладної платником податку, звільненим від сплати податку за
рішенням суду, після набрання чинності таким рішенням суду.
З наказом
можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Міндоходів України за адресою: http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63069.html
Зміни до декларування доходів державними
службовцями
З 1 січня до 1 квітня в
Україні проводиться кампанія декларування доходів державних службовців.
Необхідно зауважити, що
з початку цього року змінено окремі норми Закону України "Про засади
запобігання і протидії корупції" в частині заповнення декларацій. В першу
чергу, це стосується значного розширення кола осіб, які відносяться до близьких
осіб. По-друге, знижено межу суми витрат на придбання у власність/оренду чи на
інше право користування нерухомого та рухомого майна, яку необхідно відобразити
у декларації: замість 150 тис. грн. – 80 тис. грн. Аналогічна сума (від 80 тис.
грн.), що підлягає декларуванню, стосується разових витрат при вкладах у банки,
цінні папери та інші активи декларанта, а також на утримання майна чи інші
витрати.
Таким чином, якщо сума
вкладених у звітному році коштів, наприклад, на депозитний рахунок у банку не
перевищує вказаного розміру, відомості щодо такого вкладу у позиції
"вкладених у звітному році" не зазначаються. Це однак не звільняє від
обов'язку відображення загальної суми вкладених коштів на рахунках у банках на
кінець звітного року. Такий же підхід застосовується й до вартості цінних
паперів та розміру внесків до статутного (складеного) капіталу товариства, підприємства,
організації.
Варто зазначити, ще одне
нововведення – при заповненні відомостей про вклади у банках, цінні папери та
інші активи слід указувати повне найменування банків, інших фінансових установ,
товариств, підприємств, організацій тощо, з якими у суб'єкта декларування чи
членів його сім'ї наявні відповідні відносини.
Як обраховується податкова
соціальна пільга у 2014 році
Законом України від 16 січня 2014 року № 719-VII
«Про Державний бюджет України на 2014 рік» прожитковий мінімум для працездатної
особи з 1 січня 2014 року встановлено у розмірі 1218 гривень, що має значення
при застосуванні податкової соціальної пільги по податку на доходи фізичних
осіб.
Податкова соціальна пільга застосовується до
доходу, нарахованого на користь платника податків протягом звітного місяця як
заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати
компенсації та винагороди) і тільки за одним місцем нарахування. Платник
податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування
податкової соціальної пільги.
Податкова соціальна пільга застосовується якщo
розмір доходу нe перевищує прожиткового мінімуму для працездатної особи,
встановленoгo нa 1 січня звітнoгo податковогo року, помноженoгo нa 1,4 тa
округленогo дo найближчиx 10 гривень. Tобтo, максимальний розмір доходу, при
оподаткуванні якогo застосовується податкова соціальна пільга у 2014 рoці =
1218 х 1,4 = 1710 грн.
З 1 січня 2014 pоку податкова соціальна пільга
становить: 609,00 гpн. (50 % прожиткового мінімуму) для будь-якого платника у
якого місячна заробітна плата не перевищує 1710 грн. у 2014 році. Таку ж пільгу
мають платники, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, пільга
надається на кожну дитину.
Податкова соціальна пільга в межах 150 %, а це у
2014 році – 913,50 гpн надається : одинокій матері (батьку), у розрахунку на
кожну дитину віком до 18 років; платнику, який утримує дитину-інваліда, у
розрахунку на кожну таку дитину до 18 років; особам, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи і віднесені до I та II категорії; інвалідам I та II
групи; учасникам бойових дій на території інших країн у період після Другої
світової війни на яких поширюється дія Закону «Про статус ветеранів війни,
гарантії їх соціального захисту»; надається учням, студентам, аспірантам.
Податкова соціальна пільга в межах 200 %, а це у
2014 році становить 1218 гpн., надається Героям України, Героям Радянського
Союзу, Героям Соціалістичної праці, учасникам бойових дій під час Другої
світової війни, та особам, які в той час працювали в тилу, та інвалідом I та II
групи.
Допомога з питань
оподаткування
Податкова консультація – це допомога органа
Міндоходів конкретному суб’єкту господарювання із практичного застосування
норми закону або нормативно – правового акта з питань оподаткування. Тобто,
податкова консультація носить індивідуальний характер і може використовуватися
виключно тим суб’єктам, якому вона надана. Отже, якщо платник здійснював свою
діяльність на підставі індивідуальної податкової консультації, отриманої у
письмовій чи електронній формі, то платника не можна притягнути до
відповідальності навіть у разі , якщо в подальшому податкова консультація, на
підставі якої суб’єкт господарювання діяв, була змінена або скасована (п.53.1
Податкового кодексу України).
Рокитнівське відділення Сарненської ОДПІ ГУ
Міндоходів у Рівненській області звертає увагу, що платники звільняється від
відповідальності тільки на підставі письмової або електронної консультації. Не
варто, також забувати, що органи Міндоходів мають право надавати консультації
виключно з питань, які відносяться до їх компетенції. Тому звертатися до
органів Міндоходів за індивідуальною консультацією необхідно лише з питань
податкового та іншого законодавства, контроль за яким здійснюють ці органи.
Звернення на отримання індивідуальної податкової
консультації має містити чітко сформовану проблему і запитання, на яке платник
хоче отримати відповідь, які необхідні будуть органам Міндоходів, щоб
підготувати вичерпну відповідь. Звернення повинно бути підписане керівництвом
суб’єкта підприємницької діяльності, завірене печаткою (за наявності).
Відповідь на звернення надається протягом 30
календарних днів після його отримання. Довідково: порядок надання
індивідуальної податкової консультації передбачено ст.52 Податкового кодексу
України.
Податок на нерухомість
З 1 січня 2014 року вступив у дію новий порядок
оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, згідно з яким
житлова нерухомість, що перебуває у власності громадян, оподатковуватиметься
відповідно до ставок податку, встановлених сільською, селищною або міською
радою. Для квартир, незалежно від їх кількості, сумарна житлова площа яких
становить 240 і менше квадратних метрів, та житлових будинків, також незалежно
від кількості, із житловою площею не більше 500 квадратних метрів ставка
податку не перевищуватиме 1 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на перше січня звітного року, тобто не більше 12,18 грн за
1 м2.
Якщо ж житлова площа перевищує згадані показники,
ставка податку становитиме 2,7 відсотка від розміру вказаної мінімальної
заробітної плати (32,89 грн).
Крім цього, якщо у власності громадянина є різні
види об’єктів житлової нерухомості, тобто і квартира, і будинок, а сумарна
житлова площа такої нерухомості не перевищує 740 квадратних метрів, ставка
податку становитиме 1 відсоток від розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на перше січня звітного року, та 2,7 відсотка — в разі
перевищення такої площі.
Також для громадян при нарахуванні податку на нерухомість
враховується пільга для квартир, незалежно від їх кількості, площею до 120
квадратних метрів, для житлових будинків, незалежно від їх кількості, — до 250
квадратних метрів та для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому
числі їх часток — до 370 квадратних метрів.
Наприклад: фізична особа має у власності квартиру
житловою площею 80 м2,
якою володіє рік, квартиру житловою площею 100 м2, якою володіє 5
місяців, та будинок житловою площею 510 м2, яким володіє 9 місяців.
Для початку визначається житлова площа всіх
об’єктів нерухомості: 80м2+100м2+510м2=690м2. База оподаткування:
690м2-370м2=320м2.
Далі визначаємо питому вагу кожного об’єкта оподаткування в сумарній
житловій площі об’єктів нерухомості:
- для квартири площею 80м2 питома
вага дорівнює: 80м2 / 690м2=0,116;
- для квартири площею 100м2 питома
вага дорівнює: 100м2 / 690м2=0,145;
- для житлового будинку площею 510м2
питома вага дорівнює: 510м2/690м2=0,739.
Сума податку розраховується пропорційно питомій
вазі житлової площі кожного об’єкта нерухомості:
- сума податку за квартиру площею 80м2 становить 320м2 х 0,116 х 12,18 грн
= 452,12 грн;
- сума податку за квартиру площею 100м2 становить ((320м2 х 0,145 х 12,18
грн)/12 міс.) х 5 міс. = 235,48 грн;
- сума податку за будинок площею 510м2 становить ((320м2 х 0,739 х 12,18
грн)/12 міс.) х 9 міс. = 2160,24 грн.
Сплатити податок слід протягом 60 днів з дня
вручення податкового повідомлення-рішення, яке буде надіслано органами доходів
і зборів до 1 липня поточного року.
Станом на 01.03.2014р. Рокитнівським відділенням
Сарненської ОДПІ залучено до оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне
від земельної ділянки 6 юридичних осіб та виявлено 2 фізичних осіб -
потенційних платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної
ділянки.
Міндоходів розроблено нову
форму Податкової декларації з податку на прибуток банку
Для приведення у відповідність до внесених змін у
Податковому кодексі Міністерством доходів і зборів України було розроблено нову
форму Податкової декларації з податку на прибуток банку. Відповідний проект
наказу відомства розміщено на офіційному веб-порталі для обговорення.
Як зазначають аналітики відомства, затвердження
нової форми декларації забезпечить однаковий підхід до порядку складання
банками звітності з податку на прибуток. Крім того, це удосконалить порядок
оподаткування прибутків банку та запобігатиме непорозумінням між контролюючими
органами та платниками.
Нагадаємо, що у зв`язку з проведенням
адміністративної реформи, були внесені зміни до Податкового кодексу, якими
встановлено, що до функцій контролюючих органів належать повноваження щодо
розробки та затвердження порядків, інструкцій, положень, форм розрахунків,
звітів, декларацій, інших документів.
Ознайомитися з проектом наказу Міндоходів, формою
декларації з усіма додатками можна на веб-порталі за посиланням: http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2014-rik/63008.html.
Зауваження та пропозиції до проекту потрібно
надсилати за адресами: поштовою – Міндоходів, Департамент координації
нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування, Львівська
площа,8, м. Київ, 04655, електронною – rbolila@minrd.gov.ua. |