«Жіночий портрет у творах
живопису та графіки»
«А жінка, як осінь, плодами
багата,
На ніжність, добро,
материнство і святість».
Л.Косило
Той, хто погляне на ікони святих жінок, загляне в їхні очі, послухає про їх
життя, зрозуміє, якою могутньою силою є віра, надія та любов до Бога. Тендітна
сила захоплює, розчулює, надихає.
Споглядаючи цей сакральний живопис, можна не
тільки відчути глибину й прозорість тонів, створено шарами різної
інтенсивності, помилуватись кольорами, взятими з палітри землі, а й заглибитися
через ікону, красу жінки у світ життя святих, котрі подають приклад справжнього
духовного життя та служіння.
Національний художній музей України, Київ: «Артанія
Нова», 2003. - 415 с.; іл.
Джерела:
Лихач Лідія, Корнієнко Микола «Ікони Шевченкового краю», Київ: Родовід, 2000.— 231 с.; іл. |
Степовик Дмитро Історія української ікони X—XX століть. Вид. 2-те, стереотип. — К.: Либідь, 2004.— 440 с.; іл. | Український іконопис XII—XIX ст. з колекції НХМУ: альбом. — Хм.: Галерея. — 2004 р. — 256 с. |
ІІ розділ: «Портрет жінки в живописній творчості
Т. Г. Шевченка»
«Малярство – це німа поезія, а
поезія – промовисте малярство».
Леонардо да Вінчі
Тарас Григорович Шевченко – геніальний поет, мислитель, один з
найвидатніших майстрів українського живопису та графіки. Своєю майстерністю він
не поступався перед багатьма художниками свого часу. Живописна спадщина майстра
сягає близько 1 200 робіт.
Він опанував техніку олійного живопису, малюнок італійським олівцем і
крейдою на кольоровому папері, техніку офорта. Тарас Григорович став справжнім майстром портретного живопису,
його портрети відрізняються винятковою завершеністю, досягає психологічної
виразності та лаконізму в засобах виразу.
Створив галерею глибоко психологічних портретів
за допомогою темпераментного, дуже
багатого за характером і разом з тим винятково економного штриха офортної голки
ставить Шевченка в ряд найвидатніших
сучасних йому майстрів портретного жанру. Майстерно вимальовується жіночий
портрет.
Шевченко Т. Мистецька спадщина. У 4т. Т.1. 1830-1847. Кн.1 . – К.: Вид-во АН Української
РСР, 1961 .- 256 с.
Джерела:
Тарахан-Береза
3. П. "Заворожи мені, волхве...". Тарас Шевченко і Михайло Щепкін / 3. П. Тарахан- Береза.
— К: Мистецтво, 2012. — 352 с.: іл.
|
Вічний як
народ: Сторінки до біографії Т. Г. Шевченка: Навч. посібник /Автори-упорядники О. І. Руденко,
Н. Б. Петренко. — К.: Либідь, 1998. — 272 с.
|
Т. Шевченко: невідомі сторінки життя:/ упорядк. Л. Цуріка. -К:
АВІАЗ, 2013. - 72 с.; іл.
|
ІІІ розділ: «Український модернізм»
«Національний за формою,
інтернаціональний за змістом:
модернізм в Україні».
Джон Болт.
Презентуємо Вам короткий зріз
малярства, означений поняттям «Український модернізм», -
Свіжу краплю в чистому морі глибинної культури України, що зароджувалася на
перетині цивілізаційних просторів Заходу, Сходу і Півдня. Перехрестя мистецьких
культур світу – серцевина духовності України! На живильному ґрунті великої Української традиції, що сягає кількох
тисячоліть, явилося диво українського модернізму, йому судилося стати
самобутньою гілкою цілого мистецького явища – українського авангарду.
Ідея
українського модернізму у власних реальних уявленнях сягала образу великої
свободи творчості. Українське мистецтво завжди було здатне відтворити дух нашої
землі, нашої нації, образ української жінки берегині.
Український модернізм 1910-1930 : альбом . – ХМ.: Галерея, 2006 .- 288 с.